عنوان انگلیسی مقاله: Innovation capital indicator assessment of Taiwanese Universities: A hybrid fuzzy model application
عنوان فارسی مقاله:ارزیابی نوآوری شاخص سرمایه دانشگاه تایوان:کاربرد مدل فازی ترکیبی
نویسندگان:Hung-Yi Wua, Jui-Kuei Chen , I-Shuo Chen c
مترجم:مهدی سلیمی ترازوج
نوع فایل:pdf+word
حجم:600kb
چکیده:
ظهور اقتصاد مبتنی بر دانش به افزایش اهمیت سرمایه فکری نسبت داده شده است، یک منبع اصلی برای شرکت هایی که آنها به دنبال حفظ مزیت رقابتی هستند (ماه و ها kym، 2006؛ Sonnier، کارسون، و کارسون، 2007؛ قهوهای مایل به زرد، پلومن ، و هنکاک، 2007).اصطلاح سرمایه های فکری به طور گسترده ای در زمان های اخیر توسط جامعه پژوهشگر در جهان توسعه یافته (Kamath، 2007) استفاده شده است.علاوه بر این، طبقه بندی منابع سازمانی یا دارایی های که عملکرد منابع را پیشنهاد کرده اند از نقطه نظر سرمایه های فکری (ان جی، 2006) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.بنابراین، نه تنها کارآفرینان، بلکه محققان توجه خود را به سرمایه های فکری تبدیل کردهاند (بونتیس، Keow، و ریچاردسون، 2000؛ Bornemann و لایتنر، 2002؛ گوتری، 2001؛ کاپلان و نورتون، 2004؛ لو و فنگ، 2001؛ WEATHERLY، 2003 ).
آخرین نگرانی بسیاری از سازمان ها، به ویژه دانشگاه ها، ایجاد و گسترش دانش است، سرمایه گذاری که در آن به تحقیق و توسعه و همچنین منابع انسانی (سانچز و النا، 2006) مربوط است.بنابراین، نتایج سرمایه گذاری دانشگاه به طور کلی دارایی مخفی هستند؛ با این حال، هنوز هم کمبود ابزار در دسترس برای اندازه گیری دارایی های نامرئی دقیقا وجود دارد (لو لو، 2000؛ Canibano و سانچز، 2004؛ Dzinkowski، 2000).این تا به امروز برای مطالعات ارزیابی سرمایه فکری با استفاده از مجموعه ای از شاخص سرمایه نوآوری کافی بوده است که تقریبا می تواند ارزش دارایی های نامرئی را درک کند(آجا، 2000؛ Subramaniam و ونکاترامان، 2001؛ Subramaniam و Youndt، 2005).
با توجه به بالا، مطالعه ادبیات خلاصه شده است و در عمق با استفاده از مصاحبه و به منظور دسته بندی شاخص سرمایه نوآوری مرتبط پرداخته است.فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) برای تعیین وزن از شاخص های اندازه گیری سرمایه نوآوری های توسط نظرات کارشناسان آموزشی استفاده می شود؛پس از آن، رتبه بندی انواع دانشگاه ها با استفاده از VlseKriterijumska Optimizacija من Kompromisno Resenje (VIKOR) و بر اساس نتایج موردی از وزن شاخص تعیین می شود.
مبلغ واقعی 150,000 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 142,500 تومان
با سلام میخای مخاطب زیادی داشته باشی؟ مخاطب هات کم هستند؟ مخاطب برای اد زدن داخل کانال تلگرام میخایی؟ 35 میلیون مخاطب با سر شماره های 0901 0916 0930 0935 0936 0937 0938 0939 0990 حجم فشرده : 2MB حجم بعد از استخراج : 13GB ... ...